پنجره دو جداره بهتر است یا کشویی

اگر دلیل اصلی شما جهت خرید و نصب پنجره، عایق بندی آن می باشد توصیه می شود به جای نصب پنجره های کشویی از انواع بازشو پنجره دوجداره یو پی وسی مانند دو حالته، فرانسوی، فولکس واگنی وتک حالته استفاده نمایید از انواع مدل های یوپی وی سی تشابه زیادی به مدل کشویی دارند ، پنجره دوجداره لیفت اند اسلاید و فولکس واگنی می باشد، هزینه این دو نوع پنجره از مدل کشویی بالاتر است اما از نوع پنجره اسلایدینگ عایق می باشند که در ابعاد بزرگ نیز قابل تولید می باشند. پیشنهاد می گردد که از این دو نوع پنجره استفاده شوددلیل عایق بندی کم پنجره های کشویی به دلیل آن است که این پنجره ها حالت ریلی دارند و منافذهای موجود در بین غلطک ها و حالت های باشوی آن ها بیشتر است. با وجود این عیب بزرگ باز هم پنجره های دوجداره کشویی به جای پنجره های قدیمی آهنی و آلومینیومی و یا چوبی به دلیل داشتن عایق بندی بیشتر، مناسب تر می باشند

 dojedare 

اصلی ترین تفاوت پنجره دوجداره upvc کشویی و لولایی در میزان عایق بندی و قیمت نهایی می باشد. پنجره دوجداره upvc لولایی نسبت به پنجره دوجداره کشویی از عایق بندی بسیار مناسب تری برخوردار بوده و به دلیل اینکه در آن از لولا استفاده می شود اصطکاک میان لنگه و فریم در هنگام باز و بسته شدن کم است در نتیجه این پنجره نسبت به پنجره دوجداره upvc کشویی راحت تر باز و بسته می شود. اکثر کارشناسان استفاده از پنجره های دوجداره لولایی دوحالته را به دلیل نداشتن مشکلات پنجره دوجداره upvc کشویی به جای پنجره های کشویی پیشنهاد می دهند ..

مدل کشویی یو پی وی سی قابلیت کمتری نسبت به لولایی دارد چون به خاطر پیکربندی پروفیل و ضخامت شیشه، فاصله بین دو جداره کاهش و میزان گاز آرگون مابین شیشه‌ها نیز کم شده و همچنین وجود ریل در زیر لنگه پنجره کشویی باعث نشتی هوا و منجر به کاهش عایق‌بندی آن می‌گردد. از این رو پنجره‌های دو جداره کشویی فاقد پلاستیک EPDM، برای مناطق معتدل و آرام مناسب است. چنانچه در یک محله یا شهرک مسکونی یا ویلایی بیرون از شهر زندگی می‌کنید، خرید پنجره کشویی صحیح است اما اگر در مناطق پر سر و صدا، مستعد گرد غبار یا مناطق بسیار گرم یا بسیار سرد ساکن هستید، توصیه به تهیه پنجره لولایی می‌کنیم. در ضمن پنجره کشویی در همه سطوح و در قاب‌ها کارایی مناسبی ندارد چون در قاب‌های با سطوح تراز استفاده می‌شوند، در نتیجه می‌توان در پروژ‌ه‌هایی که درقاب قدیمی نبوده و دارای قاب با سطح تراز است به کار ‌رود.

اگر می‌خواهید از پنجره‌هایی کشویی در ابعاد بالای 2 متر ارتفاع و عرض بیش از 3 متر به کار ببرید، نوع ترمال بریک لیفت اند اسلاید را تهیه کنید چون با پروفیل یو پی وی سی قابل تولید نیست. به طور کلی پنجره‌های کشویی حتی در بهترین نوع در مقایسه با لولایی منافذ و درز خواهد داشت چون در حالت کشویی، حالت وکیومی که در ساختار پنجره لولایی دیده‌ می‌شود، فراهم نمی‌شود و همینطور اصطکاک پنجره دو جداره لولایی نسبت به کشویی به علت استفاده از لولا جهت باز و بسته کردن کمتر است. در حالی که شما در حالت کشویی اصطکاک بیشتری را احساس خواهید کرد.

یکی دیگر از تفاوت های این دو پنجره‌، عدم وجود پروفیل بازسازی در پنجره کشویی می‌باشد.

.